BNR Beter

What science can do. Dit motto definieert ons als bedrijf. De wetenschap drijft ons, om het leven van patiënten wereldwijd te verbeteren.

De wetenschap draagt bij aan een betere kwaliteit van leven voor mensen die ziek zijn. Aan het verminderen van complicaties, waardoor ook mensen met een ernstige chronische ziekte kunnen werken, zorgen, sporten en liefhebben. De wetenschap heeft mensen beter gemaakt, die voorheen ongeneeslijk ziek waren. Welke ontwikkelingen zien we? En welke impact heeft innovatie op het zorgstelsel?

Onze focus is op de patiënt. Die van vandaag, van morgen en van overmorgen.

Wij verleggen de grenzen van de wetenschap. Voor patiënten en samenleving.

Luister alle uitzendingen van BNR Beter

11 november 2020

Mensen met dementie gaan vooruit en blijven gezonder als ze in beweging blijven en worden gestimuleerd om zelf dingen te doen. In Huize Wezup, een kleinschalige zorginstelling, worden op die manier zorgkosten bespaard en zijn de bewoners rustiger en gelukkiger.

Luister de aflevering

Audio

18 november 2020

Vele farmaceutische bedrijven werken aan een vaccin tegen COVID-19. Ook AstraZeneca. De vaccins zijn niet allemaal hetzelfde. Is elk variant even effectief en veilig? En hoe wordt er bepaald wie het eerst voor vaccinatie in aanmerking komt?

Luister de aflevering

Audio